Vanaf 1 juli 2026 voeren de gemeente Amersfoort en de ROVA een toegangscontrole in bij het milieubrengstation aan de Nijverheidsweg-Noord 35. Vanaf 1 september 2026 is een ROVA-pas verplicht voor toegang tot het terrein. In juli en augustus geldt een overgangsperiode.
Het milieubrengstation aan de Nijverheidsweg-Noord is bedoeld voor inwoners van de gemeente Amersfoort, dus ook voor Hooglanders. Met het scannen van de pas verloopt de toegang snel en eenvoudig. Daardoor blijven de wachttijden kort en kunnen bezoekers vlot worden geholpen. Zo blijft de dienstverlening voor inwoners van Hoogland, Hooglanderveen en Amersfoort efficiënt en prettig.
Overgangsperiode in juli en augustus
In juli en augustus kunnen bezoekers die hun ROVA-pas niet bij zich hebben nog terecht bij het milieubrengstation. Een medewerker opent dan de slagboom. Vanaf 1 september 2026 is toegang zonder pas niet meer mogelijk.
Zo werkt het
Bij aankomst wordt de ROVA-pas gescand bij de toegangszuil. Daarna opent de slagboom en kunnen bezoekers het terrein oprijden om afval en grondstoffen in te leveren. Dat blijft gratis.
Pas kwijt of kapot?
Bent u de pas kwijt of werkt deze niet meer? Neem dan contact op met het ROVA-klantcontactcentrum. Een nieuwe pas kan ook via de ROVA-app worden aangevraagd. Voor een vervangende pas brengt ROVA kosten in rekening.
Meer informatie: Contact – ROVA.
Alle berichten van Hoogland-Actueel zijn te vinden op een speciale pagina.